דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחושת הכישלון התחלפה בחוויה של יכולת והצלחה - והיא עברה את המבחן 

מאת    [ 23/02/2014 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2033 פעמים ]

"אני יודעת שאני חכמה, אני יודעת שאני יודעת את החומר, אני גם יודעת שיש לי יכולת לדבר בפני אנשים, ולמרות זאת, כשאני מגיעה למבחן בע"פ, כל זה לא בא לידי ביטוי. נכשלתי כבר פעמיים, וממש אין לי בטחון לגבי הפעם הבאה. המחשבה על המבחן מעוררת בי הרגשה קשה של כישלון."

שבוע לפני הפעם השלישית של המבחן בע"פ, היא הגיעה אלי.

אישה מקסימה. מלאת חן, יכולת ורבלית שממש נשפכת ממנה, וברור גם שהיא אינטליגנטית ומסוגלת להרבה.

אז למה בכל זאת היא נכשלה כבר פעמיים?

בררנו ביחד מה זה אומר לה לעבור את המבחן, אבל לא רק זה, גם מה זה אומר לה לעשות בפועל את המבחן. כדי להבין לעומק את המשמעויות של המבחן עבורה, היינו צריכים לגלות לא רק מה היא מרגישה כלפיו במודע, אלא, גם, מה יש לתת-מודע שלה "להגיד" בעניין.

הבנו ביחד שני דברים מאד משמעותייים:

הראשון - לעבור את המבחן יביא אותה למצב שבו היא צריכה לקבל החלטות, שכל עוד המבחן לפניה ואין לה הסמכה, זה משחרר אותה מכך.

השני – המבחן בע"פ, כמו שהיא חווה אותו, מהווה עבורה צימצום, הקטנה של האישיות שלה, הכישורים והיכולות המיוחדים שלה. במבחן היא צריכה "לפלוט" תשובות לשאלות שברור לה שלא יהיו בעלות ערך ממשי לכשתעסוק במקצוע.

עד כאן שלב ההבנות.

החלק השני של הפגישה עסק בהתרה של ההקשרים שנבנו אצלה בתודעה בין ההצלחה במבחן בע"פ ובין הדברים האחרים, שעליה להתמודד איתם, באמצעות עבודה אנרגטית-תודעתית, שעובדת גם על המודע, וגם על החלק הלא-מודע.

לגבי העניין הראשון – היא הבינה שהיא בכל מקרה תקבל החלטה, שגם לא להחליט זה להחליט, ושהיא יכולה לדחות את ההתמודדות עם הצורך להחליט לאחרי המבחן, בידיעה שהיא תעשה את מה שהיא צריכה לעשות, וגם תקבל לשם כך עזרה, אם תזדקק.

ולגבי העניין השני – עזרנו לחלק הלא מודע ולחלק המודע, להבין שהמבחן בע"פ הוא חלק מהבחירה הרחבה שלה, המטרה, לקבל את ההסמכה למקצוע. היא הבינה שזוהי לא אבן נגף, לא מכשלה בדרך, אלא שלב. אמנם היא מתחברת אליו פחות מאל חלקים אחרים בלמידה ובבחינות, אבל בסה"כ שלב שאותו עליה לעבור. היא גם הצליחה להשתחרר מההרגשה ומהרעיון שהמבחן "מקטין" אותה ומצמצם אותה לפחות ממה שהיא. עוד היא הבינה, שהבוחנים לא נמצאים שם בשביל להכשיל אותה, אלא להפך, לאפשר לה לקבל את התעודה המקצועית, כמובן על סמך ההתאמה, ובכך, בעצם, יש לה ולבוחנים מטרה משותפת.

וע"י כל התובנות הללו, במודע ובלא-מודע, היא יכלה להסתכל על המבחן המתקרב, בלי שכל הרגשות השליליים שהיו שם קודם יציפו אותה.

כששאלתי אותה בסוף הפגישה איך היא מרגישה עכשיו, כשהיא מדמיינת את מעמד המבחן, היא ענתה "אני פשוט באה, עושה את מה שאני צריכה לעשות בצורה הכי טובה שאני יכולה, וזה הכל".

ומעבר לתחושה "על יבש" – היא עברה את המבחן בהצלחה!

 

 

 

 

 

 

 

 


נורית צורגיל - מומחית לטיפול אנרגטי ויצירת מציאות.


 מפתחת שיטת "האמת הפשוטה" לריפוי ויצירת מציאות.


 בעלת נסיון רב בטיפול באנשים בשיטות שונות - במגע (שיאצו, ריבאלנסינג ועוד), אימון בשיטה האבולוציונית, רייקי ותטא הילינג.


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב